Norbits.Wholesale er en programvareløsning for å drifte din engros eller grossist virksomhet. Løsningen ivaretar alle daglige oppgaver som innkjøp, logistikk, ordre, fakturering, kunder/kundeavtaler, PIM
• Stålkontoll på logistikk og vareflyt
• Høy produktivitet og fornøyde kunder
• Bra beslutningsstøtte og samhandling i hele verdikjeden
• 100% oppdatert sanntidsdata
• God IT-sikkerhet og lave IT-kostnader
• Rask support og god kompetanse fra IT-leverandør
•God fleksibilitet
Effektiv arkitektur
Kan kjøres hos oss eller "On Prem"
Virksomheten din får økt effektivitet
Reduserte kostnader
Du får bedre innsikt og forbedret beslutningsgrunnlag
Effektiv rapportering
God fleksibilitet
Bedre beslutningsgrunnlag med sanntidsdata
Økt tilgjengelighet
Kontinuerlig utvikling
Ubegrensede muligheter for skalering
Enkel og forutsigbar prismodell
Kort vei til utvikling
Håndterer flere språk og valuta
Vil du se hvordan din bedrift kan spare tid og frigjøre ressurser?
Kontakt ossStyring av tilgang til funksjoner i kassepunkt på brukernivå.
Ekspedere ordre som er registrert i backoffice systemet.
Få oversikt over hvilke butikker i kjeden som har varen på lager.
Planlegg bemanning i butikken. Basert på maler for rask og enkel registrering.
Mange betalingsformer (kontant, kort, gavekort, tilgodelapper, kreditt, Vipps, Klarna Instore, fordelsprogram, Near Field Communication m.v. Kombinasjon av flere betalingsformer i samme kjøp.
Tar temperaturen" på hver butikk pr. dag.
Styring av hvilke varer som distribueres i hvilke volum til butikkgrupper eller enkeltbutikker.
Arkiver og finn igjen dokumenter direkte på kundekortet.
Utskrift av prisetiketter, hylleforkanter, ytteremballasje osv.
Kontroller at bestilt, mottatt og fakturert mengde og beløp stemmer.
Håndtering av flere lager og lokasjoner.
Fleksibelt å generere formularer. Koble formularer til ulike utskriftsjobber, kunder, ordretyper osv. Flere språk.
Sentralt register over gavekort og tilgodelapper, samt støtte for elektroniske gavekort. Oversikt over gjeld til kunder.
Følg med på leveringspresisjonen til dine leverandører.
Avdekk avvik i bruksmønster på kassa ved å sammenligne mot snittet i kjeden.
Registrering av innbetalinger mot faktura og akonto. Manuell registrering og OCR.
Forslag til innkjøp basert på historikk og fremtidige kampanjer.
Oversikt over åpne innkjøpsordre og historiske innkjøp.
Registrering og oppfølging av innkjøp.
Sømløs integrasjon med AthenaPOS og norbits.Pay kasseprogramvare.
Integrasjon med Athena netthandel. Utlevering av varer i butikk. SMS og e-post varsling når varer er klare for henting.
Sende varer mellom butikker.
Registrering av internt vareforbruk og brekkasje.
Analyse av effekten av dine kampanjer.
Registrer dine planlagte kampanjer.
Oversikt over kasseoppgjør. Viser avvik m.m.
Varer som består av andre varer, som igjen består av andre varer osv.
Oversikt over dine kunder. Enkelt vedlikehold og mange utvalgsmuligheter.
Kontantkunde (walk-in), registrerte kunder eller registrere nye kunder.
Statistikk pr. kunde. Fordelt blant annet pr. varegruppe og vare.
Oversikt over dine leverandører. Enkelt vedlikehold og mange utvalgsmuligheter.
Endring i minimumspunkter og påfyllingspunkter basert på forventet salgsendring i kampanjeperioden. Påfyll av riktig vare i riktig mengde til rett tid.
Registrering av ordre i matrise, f.eks. størrelse/farge.
Sammenlign oppnådd resultat mot kampanjekrav pr. varegruppe og evt. sidenummer i kampanjeflyer.
Rutiner for å følge opp forsendelser mot speditører. Støtte for EDI.
Manuell registrering, import fra håndterminal, fra netthandel, kopiering av ordre m.v.
Oppfølging av dine fordringer.
Ulike rabattstrukturer, rabattmatrise, ansattrabatter, rabattkort, kundeavtaler m.v.
Register over rabattkort og rabatter til egne ansatte og eksterne. Støtte for automatisk nedjustering av rabatt ved nådd skattemessig grense.
Rabatt på kundegruppe/varegruppe. Volumbaserte rabatter.
Gi ansatte motivasjon med tilgang til rapporter, statistikk og mersalgsprogrammer.
Registrere reklamasjoner. Identifiser problemvarer og leverandører.
Oversikt over dine fordringer, aldersfordelt. Kjeding av kreditnotaer og innbetalinger mot faktura.
Enkel returhåndtering med utgangspunkt i opprinnelig kjøp for å sikre rett pris og hindre svindel.
Enkel og rask gjennomføring av et salg.
Mange muligheter for utvalg og grupperinger.
Sammenlign en kampanje med en annen, eller med salg i perioder uten kampanje.
Brukes for å rapportere tall til kjøpesentere.
Liste over kassebonger. Søk etter bonger etter gitte utvalgskriterier.
Snittsalg pr. kunde pr. butikk
Hjelper deg med korrekt antall varelinjer innenfor hvert segment, varegruppe, prisområde osv.
Sporing av forsendelser.
Innkjøpsstatistikk
Registrere, sende ut og følge opp tilbud.
Inn- og utstempling i kassepunktet. Oversikt over timer, og overføring til lønn.
På hvilke dager og til hvilke tider er det mest besøk. Brukes til bl.a. bemanningsplanlegging.
Analyse av utsolgt situasjoner.
Betaling i flere valuta på samme salg.
Registrering av kundebestillinger eller tilleggsbestillinger.
Registrering av varemottak fra eget lager og eksterne leverandører.
Oversikt over hvilke varer den enkelte leverandør leverer.
Mange oversiktlige rapporter som presenterer lesbar informasjon fra store datamengder.Eksempel: Nøkkeltall pr. vare, varegruppe, sortiment, nyheter, 80/20, salgsutvikling, trend, pris-volum effekt, forventet beholdningsutvikling, forskjellige KPI'er.
Søk i vareregister. F.eks. ved ødelagt strekkode.
Varetelling av varer på flere lager. Støtte for å telle med hjelpemiddel som strekkoder, håndterminaler, kasseapparater.
Registrering av årsaker til utførte handlinge som avbrutt bong, åpne skuff, rabatt, overstyrt pris med mer.
• Reskontro og inkasso.
• Statistikk og kjøpshistorikk.
• Lojalitetsprogram – kundeklubb.
• Definere og automatisere repeterende oppgaver.
• Vareregister med omfattende informasjon og funksjonalitet.
• Varegrupper i hierarki.
• Sanntidsbeholdninger med gode statistikker og KPI’er.
• Sortiment og sesong.
• Tolltariffer og sertifiseringer.
• Valutahåndtering.
• Eget API.
• Integrasjon med Point Of Sale – norbits.POS.
• Regnskap.
• Autostore (eManager).
• Ulike håndterminaler.
• EDI mot kunder og leverandører.
• Befraktere og transportører.
• Ulike nettbutikker integreres via vårt API.
• Mot 3-pl, tredjepartslager.
• Kampanjestyring.
• Kundeavtaler og kundegrupper.
• Rabattkoder og rabattkort.
• Innkjøp, innkjøpsforslag og innkjøpsstøtte.
• Vareforsyning og distribusjon.
• Varemottak med nøyaktig kostprisregistrering.
• Regelbasert automatisk vareforsyning tilpasset hver enkelt avdeling/lager.
• Oversikt over innkommende sendinger,containere m.m.
• Plukking av ordre – varer.
• Vareforsyne avdelinger ut fra ulike definerte regler.
• Fullstendig.
• Rullerende.
• Svinn- og avvikskontroll.
• Fakturering for både egne og franchiseavdelinger.
• Flere juridiske selskaper i samme løsning.
• Internfakturering og internforbruk.
• Tilbud.
• Prosjektstyring.
• Leverandør- og agentregister.
• Detaljert oversikt over bestillinger og statistikk.
• Befraktere – skipningssteder – mulighet for EDI mot leverandør/speditør.
• Omsetning – DB – antall pr. varegruppe pr. mnd.
• Innkjøp antall pr. varegruppe med sikkerhetslager pr. mnd.