Norbits.WMS er en moderne skybasert programvareløsning, som kan integreres mot de fleste ERP plattformer. Spesialisten på lagerstyringssystemer, bedriftens hovedpulsåre. Kjøres som en modul i
norbits.Retail, norbits.Wholesale og norbits.ImportExport.
• Full kontroll på lager og vareflyt, 100% sporbarhet
• Høy produktivitet og rasjonell drift
• Bra beslutningsstøtte og samhandling i hele verdikjeden
• 100% oppdatert sanntidsdata ved merking og scanning
• Kostnadseffektiv arbeidsmetodikk
• Hurtigere leveranser fører til fornøyde kunder
• Minimerer feil og reduserer svinn
• Skaper fornøyde ansatte på lager og transport
• Gode rapporter gir meget godt grunnlag for rette beslutninger
Det beste verktøyet for din bedrift
Vil du se hvordan din bedrift kan spare tid og frigjøre ressurser?
Kontakt ossStyring av tilgang til funksjoner i kassepunkt på brukernivå.
Ekspedere ordre som er registrert i backoffice systemet.
Få oversikt over hvilke butikker i kjeden som har varen på lager.
Planlegg bemanning i butikken. Basert på maler for rask og enkel registrering.
Mange betalingsformer (kontant, kort, gavekort, tilgodelapper, kreditt, Vipps, Klarna Instore, fordelsprogram, Near Field Communication m.v. Kombinasjon av flere betalingsformer i samme kjøp.
Tar temperaturen" på hver butikk pr. dag.
Styring av hvilke varer som distribueres i hvilke volum til butikkgrupper eller enkeltbutikker.
Arkiver og finn igjen dokumenter direkte på kundekortet.
Utskrift av prisetiketter, hylleforkanter, ytteremballasje osv.
Kontroller at bestilt, mottatt og fakturert mengde og beløp stemmer.
Håndtering av flere lager og lokasjoner.
Fleksibelt å generere formularer. Koble formularer til ulike utskriftsjobber, kunder, ordretyper osv. Flere språk.
Sentralt register over gavekort og tilgodelapper, samt støtte for elektroniske gavekort. Oversikt over gjeld til kunder.
Følg med på leveringspresisjonen til dine leverandører.
Avdekk avvik i bruksmønster på kassa ved å sammenligne mot snittet i kjeden.
Registrering av innbetalinger mot faktura og akonto. Manuell registrering og OCR.
Forslag til innkjøp basert på historikk og fremtidige kampanjer.
Oversikt over åpne innkjøpsordre og historiske innkjøp.
Registrering og oppfølging av innkjøp.
Sømløs integrasjon med AthenaPOS og norbits.Pay kasseprogramvare.
Integrasjon med Athena netthandel. Utlevering av varer i butikk. SMS og e-post varsling når varer er klare for henting.
Sende varer mellom butikker.
Registrering av internt vareforbruk og brekkasje.
Analyse av effekten av dine kampanjer.
Registrer dine planlagte kampanjer.
Oversikt over kasseoppgjør. Viser avvik m.m.
Varer som består av andre varer, som igjen består av andre varer osv.
Oversikt over dine kunder. Enkelt vedlikehold og mange utvalgsmuligheter.
Kontantkunde (walk-in), registrerte kunder eller registrere nye kunder.
Statistikk pr. kunde. Fordelt blant annet pr. varegruppe og vare.
Oversikt over dine leverandører. Enkelt vedlikehold og mange utvalgsmuligheter.
Endring i minimumspunkter og påfyllingspunkter basert på forventet salgsendring i kampanjeperioden. Påfyll av riktig vare i riktig mengde til rett tid.
Registrering av ordre i matrise, f.eks. størrelse/farge.
Sammenlign oppnådd resultat mot kampanjekrav pr. varegruppe og evt. sidenummer i kampanjeflyer.
Rutiner for å følge opp forsendelser mot speditører. Støtte for EDI.
Manuell registrering, import fra håndterminal, fra netthandel, kopiering av ordre m.v.
Oppfølging av dine fordringer.
Ulike rabattstrukturer, rabattmatrise, ansattrabatter, rabattkort, kundeavtaler m.v.
Register over rabattkort og rabatter til egne ansatte og eksterne. Støtte for automatisk nedjustering av rabatt ved nådd skattemessig grense.
Rabatt på kundegruppe/varegruppe. Volumbaserte rabatter.
Gi ansatte motivasjon med tilgang til rapporter, statistikk og mersalgsprogrammer.
Registrere reklamasjoner. Identifiser problemvarer og leverandører.
Oversikt over dine fordringer, aldersfordelt. Kjeding av kreditnotaer og innbetalinger mot faktura.
Enkel returhåndtering med utgangspunkt i opprinnelig kjøp for å sikre rett pris og hindre svindel.
Enkel og rask gjennomføring av et salg.
Mange muligheter for utvalg og grupperinger.
Sammenlign en kampanje med en annen, eller med salg i perioder uten kampanje.
Brukes for å rapportere tall til kjøpesentere.
Liste over kassebonger. Søk etter bonger etter gitte utvalgskriterier.
Snittsalg pr. kunde pr. butikk
Hjelper deg med korrekt antall varelinjer innenfor hvert segment, varegruppe, prisområde osv.
Sporing av forsendelser.
Innkjøpsstatistikk
Registrere, sende ut og følge opp tilbud.
Inn- og utstempling i kassepunktet. Oversikt over timer, og overføring til lønn.
På hvilke dager og til hvilke tider er det mest besøk. Brukes til bl.a. bemanningsplanlegging.
Analyse av utsolgt situasjoner.
Betaling i flere valuta på samme salg.
Registrering av kundebestillinger eller tilleggsbestillinger.
Registrering av varemottak fra eget lager og eksterne leverandører.
Oversikt over hvilke varer den enkelte leverandør leverer.
Mange oversiktlige rapporter som presenterer lesbar informasjon fra store datamengder.Eksempel: Nøkkeltall pr. vare, varegruppe, sortiment, nyheter, 80/20, salgsutvikling, trend, pris-volum effekt, forventet beholdningsutvikling, forskjellige KPI'er.
Søk i vareregister. F.eks. ved ødelagt strekkode.
Varetelling av varer på flere lager. Støtte for å telle med hjelpemiddel som strekkoder, håndterminaler, kasseapparater.
Registrering av årsaker til utførte handlinge som avbrutt bong, åpne skuff, rabatt, overstyrt pris med mer.
• Holde full oversikt og orden på varelageret.
• Gir sanntidssynlighet av lagernivåer, plasseringer og alle bevegelser av varer.
• Inndeling av lageret i soner og lokasjoner.
• Prioritering av innkommende kundeordrer basert på effektivitet, frekvens og utgående transport.
• Behandle og konsolidere bestillinger.
• Optimalisere arbeidsflyt.
• Plukkeregler for hver sone, som lar deg styre ordrer til ulike typer plukk, basert på oppsatte regler.
• Oppdeling av en ordre til flerplukk-oppdrag som kan plukkes parallelt.
• En plukker kan utføre flerplukk-oppdrag samtidig for å effektivisere plukk i mindre kolli.
• Optimalisering av plukk-runder for korteste mulige kjøreruter.
• Kontroll og merking av innkommende varer.
• Velge optimal lagringsplass for varer basert på plukkefrekvens.
• Prognostisèr når en artikkel skal etterfylles basert på bestillinger og prioriteringer.
• Automatisk flytt mellom lokasjoner basert på behov og oppsatte regler.
• Full sporbarhet av alle varebevegelser.
• Optimalisere plukkerunder og ruter, lageplukklister og merkelapper.
• Støtte for skanningbue og automatiserte samlebånd.
• Velge den optimale emballasjen for forsendelser basert på produktdimensjoner, materiale og transportkostnader.
• Registrere varemottak opp mot innkjøpsordrer.
• Palletering og merking av pall.
• Innlagring til riktig sone/lokasjon basert på oppsatte regler.
• Merking av utgående produkter og opprettelse av følgesedler.
• Organisere forsendelser i henhold til avgangstid og oppfyllelsesprioritet.
• Maksimere effektiviteten av leveranser ved automatisk å gjenkjenne hva som må lastes først, og hvilke forsendelser som skal sendes på samme kjøretøy samtidig.
• Fullstendig integrert med norbits.Retail, norbits.Wholesale og norbits.ImportExport.
• Automatisk fakturering av leverte ordre.
• Varemottak mot registrerte bestillinger.
• Integrasjon med Autostore (eManager).
• Integrasjon med nShift TMS (f.eks. fraktetiketter). Kan støtte andre TMS.
• Samle inn og utveksle data med andre systemer, for eksempel fra WMS til et Business Intelligence-verktøy.
• Integrering med annen programvare som ERP og TMS.
• Samle inn og presentere ulike data om lagerytelse, for eksempel lagernivåer, ordre oppfyllelse, lagergjennomstrømning og arbeidseffektivitet.
• Gi en klar og visuell oversikt over lagerdrift i sanntid for godt beslutningsgrunnlag og driftsforbedringer.
• Hver ressurs man bruker på lageret koster penger – det være seg plass, arbeid, energi eller noe annet. Et WMS optimerer arbeidsflyt, og lar lageret ditt operere på en mest mulig effektiv måte. Noe som igjen vil redusere dine driftskostnader. Effektivitetsgevinster kan også øke produktiviteten. Operatørene kan jobbe i sanntid og kombinere oppdrag på lageret. Du kan konsolidere ordreplukkingen din, slik at du kan plukke flere bestillinger samtidig.